SP Voorne aan Zee opent meldpunt bereikbaarheid

26 januari 2023

SP Voorne aan Zee opent meldpunt bereikbaarheid

De SP Voorne aan Zee is een meldpunt gestart om zoveel mogelijk verhalen te verzamelen over de problemen met de bereikbaarheid van Voorne aan Zee, bijvoorbeeld de pont Maassluis-Rozenburg, de Calandbrug en de N57. Afgelopen zaterdag ging de SP hiervoor langs de deuren in Brielle. Dit was meteen ook het startschot voor de nieuwe SP afdeling in Voorne aan Zee.

De SP-lijstrekker voor de Provinciale Staten verkiezingen – Lies van Aelst – was er ook bij: ‘al tijden is het dramatisch gesteld met de bereikbaarheid in Voorne aan Zee. De verhalen van mensen spreken boekdelen. Veel bewoners zijn veel langer onderweg en als er een keer een ongeluk gebeurt loopt alles muur en muur vast.’ Van Aelst wijst op de oorzaken van de problemen: ‘niet alleen de Calandbrug er veel te lang uit heeft gelegen, ook blijven de problemen zich opstapelen bij het pontje tussen Rozenburg en Maassluis.’ Hier stelde zij ook al meerdere keren vragen over in de Provinciale Staten. Ook de N57, de aansluiting op de A15 en de drukte in de spits vormen volgens de SP een groot probleem. Van Aelst kwam zelf met het OV naar Brielle, om direct te ervaren hoe de bereikbaarheid voor inwoners is.

De SP roept bewoners van Voorne aan Zee op om hun verhalen op te sturen over hoe zij last hebben van de problemen met de bereikbaarheid. Dit kan door een mail te sturen naar voorneaanzee@sp.nl.