Pontje komt niet!

9 april 2023

Pontje komt niet!

Pontje komt niet! Die boodschap is sinds zaterdag 8 april duidelijk te zien op de route naar Rozenburg en bij de veerstoep. Samen met de bewonersgroep Rozenburg in Actie plakte SP-Statenlid Frank Johan Hoogendam de misleidende borden af, die er steevast voor zorgden dat automobilisten tevergeefs naar het al maanden niet varende veer koersten.

Rozenburg in Actie had al op allerlei manieren aan de bel getrokken bij de Provincie, de gemeente, de 'vervoerder' Blue Amigo en Rijkswaterstaat, maar niemand voelde zich geroepen in te grijpen. Dan maar zelf regelen!

Beter dan in het onderstaande persbericht van de bewonersgroep kunnen wij het gevoel van onvrede niet verwoorden. Dat doen we dus ook maar niet.

"Geholpen door SP Statenlid Frank-Jan Hoogendam hebben leden van Rozenburg in Actie op 8 april enige duidelijkheid gebracht in de chaotische situatie rondom de autopont Rozenburg-Maassluis.

Deze week is het 6 (!) maanden geleden dat de “Blankenburg” onverwacht uit de vaart werd genomen en een oplossing is nog lang niet in zicht. Intussen verwijzen allerlei richtingborden nog steeds naar de veerdienst met regelmatig vergeefs wachtende automobilisten tot gevolg.

Op de veerstoep werd een mededeling geplakt zodat het al van verre duidelijk wordt dat hier geen autopont meer vaart. Tevens werden verschillende omleidingsborden bij Botlekweg en Droespolderweg onder handen genomen. Het was helaas niet mogelijk om ook de grote blauwe richtingborden te voorzien van aanvullingen omdat zoiets te gevaarlijk is door het voorbijrazende verkeer.

RiA hoopt dat bedrijven en instanties eens hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van mensen van het kastje naar de muur te sturen. Blue Amigo, Provincie, Gemeente, Rijkswaterstaat, Het Bebordingsbedrijf en Baak: doe er iets aan in plaats van naar elkaar te wijzen. Deze farce heeft lang genoeg geduurd."