Lies van Aelst op radio Katwijk over SP-onderzoek OV

11 mei 2023

Lies van Aelst op radio Katwijk over SP-onderzoek OV

SP Zuid-Holland ontvangt vele reacties op de aankondiging van ons onderzoek naar de verschraling en onnodige kosten van het openbaar vervoer. Ook diverse media hebben het opgepakt. Zo was SP-fractievoorzitter Lies van Aelst op dinsdag 9 mei op radio Katwijk te horen.

In de uitzending van ‘Katwijk Nu’ werd ze geïnterviewd over het onderzoek. Lies ging in op de aanbestedingscircus in het OV, wat de inschrijvende bedrijven en uiteindelijk ook de reiziger op extra kosten jaagt. “In Zuid-Holland is een lappendeken aan zogeheten ‘concessies’ ontstaan, waar een vervoerder dan het OV mag uitvoeren. Dit maakt het voor de reiziger onduidelijk, maar het leidt er ook toe dat lijnen en/of haltes geschrapt worden om kosten te besparen. Ons onderzoek is bedoeld om dit in kaart te brengen.”

De SP is blij met de aandacht die het onderzoek krijgt. Lies: “Daaraan kan je zien dat het leeft. De SP nodigt iedereen uit dan ook de ervaringen te delen. Dat kan via email zuidholland@sp.nl, of het mag ook met een telefoontje naar mij op 06-51602054.”

Beluister hier het gehele interview met Lies op radio Katwijk.
Bekijk en beluister hier de diverse vermeldingen in de media.