SP Zuid-Holland wil snel maatregelen gevaarlijke kruising Stompwijk

1 oktober 2010

SP Zuid-Holland wil snel maatregelen gevaarlijke kruising Stompwijk

De SP-Statenfractie in Zuid-Holland heeft schriftelijke vragen gesteld over de onveilige situatie op de kruising tussen de N206 en de Meerlaan nabij Stompwijk. Zij steunt daarbij de oproep van de gemeente Leidschendam-Voorburg om haast te maken met de aanpak van dit verkeersplein.
Volgens SP-statenlid Harre van der Nat moet de Provincie haast maken met de aanleg van de geplande rotonde. “Het verkeer dat vanuit Zoetermeer komt is voor verkeerdeelnemers die vanaf de Meerlaan komen lastig te zien doordat er een bocht en een hoogteverschil in de weg zitten,"aldus van der Nat."De situatie is levensgevaarlijk.”
De SP roept in haar vragen de provincie op om haast te maken met de geplande rotonde op het kruispunt en de aanleg ervan voorrang te geven in de planning. Naast automobilisten wagen ook veel fietsers uit Zoetermeer en Leiden de oversteek op dit kruispunt. Niet alleen is het overzicht slecht, ook is de afstand voor de oversteek heel groot.Wanneer er een rotonde komt zullen fietsers beter beschermd zijn.