1 mei 2018: sociale strijd blijft hard nodig

1 mei 2018

1 mei 2018: sociale strijd blijft hard nodig

Foto: SP

Ook SP-Statenleden Wim Metselaar en Lies van Aelst waren vandaag op het Malieveld in Den Haag in de strijd tegen woekerwinsten, achterblijvende lonen, afkalvende arbeidsvoorwaarden en doorgeslagen flexibilisering. Het FNV telde in totaal zo’n 7.000 mensen, waaronder veel stakende buschauffeurs in het streekvervoer. Zij kwamen in actie voor een betere cao met meer loon, minder werkdruk en meer plaspauzes.

Metselaar: ‘Zowel jongeren als ouderen kampen met toenemende onzekerheid. Tel daar de verslechterende pensioenen en AOW bij op en het beeld van de “race naar de afgrond” is compleet.

Het beeld van een sterke, sociale samenleving waarin elke nieuwe generatie kan voortbouwen op stabiele werk- en leefomstandigheden, is daarmee veranderd in het tegenovergestelde.

Daarom is het goed dat vertegenwoordigers van alle generaties op een dag als vandaag in Den Haag hun stem laten horen. Sociale strijd blijft hard nodig, ook op andere dagen van het jaar!’

Meer informatie: