Nieuws uit 1995

10 december 1995

Stop vrije vestiging in Groene Hart

De statenfractie van de SP in de provincie Zuid-Holland vraagt aan het College van Gedeputeerde Staten om zich uit te spreken tegen vrije vestiging in het Groene Hart.
Naar aanleiding van de Groene-Hart-gesprekken overweegt minister De Boer om voor de Groene-Hart-gemeenten per 1-1-'97 de koopprijsgrens te verhogen naar f 300.000,-. Het aantal door de Groene-Hart-gemeenten te bouwen woningen is door het restrictiebeleid aan een maximum gebonden en er gelden bebouwingscontouren.

5 oktober 1995

Algemene beschouwingen

Lees hieronder de tekst van de algemene beschouwingen die Fractievoorzitter fenna Vergeer uitsprak tijdens het debat.

14 september 1995

Nog geen steun SP voor Ontwikkelingsfonds bedrijfsterreinen

De Statenfractie van de SP is nog niet overtuigd van de opzet van het nieuwe Ontwikkelingsfonds bedrijfsterreinen van de Provincie.
Statenlid Fenna Vergeer: “Het is naar de mening van de SP een goede zaak dat de provincie zich in wil zetten voor regionale ontwikkeling van bedrijfsterreinen, maar er zijn toch wel wat vraagtekens te plaatsen bij het instellen van het fonds.”

19 juni 1995

Gedeputeerde onjuist geïnformeerd in Software Support-zaak?

De Statenfractie van de SP heeft schriftelijke vragen gesteld aan de gedeputeerde van economische zaken, dhr J. Nolten (VVD). De SP vraagt of hij juist geïnformeerd is door de Haagse wethouder V.d Laar en welke informatie bij bij de Leidse wethouder Walenkamp heeft ingewonnen over de gang van zaken rond de cash-subsidie voor het Amerikaanse bedrijf Software Support.

7 juni 1995

Zuid-Holland keurt alsnog cash-subsidie Den Haag aan bedrijf af

Foto: SP Zuid-Holland / Fenna Vergeer

De provincie Zuid-Holland en Binnenlandse Zaken waren op de hoogte van het bod dat de gemeente Den Haag heeft gedaan aan het Amerikaanse bedrijf Software Support inc.. Dit heeft gedeputeerde J. Nolten (VVD) vandaag geantwoord op de vragen van de SP-Statenfractie, die de zaak gisteren aan het rollen bracht.

6 juni 1995

Stop verspilling gemeenschapsgeld cash-subsidie gemeente Den Haag

De gemeente Den Haag probeert een bedrijf, dat reeds een huurcontract met de gemeente Leiden had gesloten, met cash-subsidie om te kopen om zich in Den Haag te vestigen. De SP acht dit verspilling van gemeenschapsgeld en uitlokking van contractbreuk. De SP-Statenfractie heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan gedeputeerde Staten.